مرا اسکن کن!

ترفند ها و کلید های میانبر PHPSTORM

ترفند ها و کلید های میانبر PHPSTORM



JetBrains PhpStorm یک محیط برنامه نویسی PHP هوشمند را که به هدف افزایش بهره وری توسعه دهنده ها تمرکز  یافته و عمیقاً کدهای شما را درک می کند ایجاد کرده و امکان تکمیل کدها را به صورت هوشمندانه فراهم می کند، مراجعه سریع و بررسی خطاها به صورت بی درنگ از ویژگی های این نرم افزار است که همیشه برای کمک به شما در شکل دهی کدها، اجرای واحد تست و یا اشکال زدایی شهودی آماده است. این نرم افزار حاوی تمامی توابع (WebStorm (HTML/CSS Editor, javascript Editor بوده و پشتیبانی همه جانبه را برای PHP اضافه می کند.

در ادامه شما را با کلید های میانبر کمتر شناخته شده phpstorm آشنا می کنم که اگه تبدیل به عادت موقع کدنویسی بشه , سرعت و لذت کدنویسی شما را به شدت افزایش میدهد.

 

1 - کلید میانبر CTRL + ALT + L برای مرتب کردن کد ها در PHPSTORM

 

2 - کلید میانبر CTRL+SHIFT+Backspace یا “Forward”  و “Back” در mouse شما را به مکان قبلی ادیت می برد که در پروژه های بزرگ بسیار کار آمد است.

 

3 - نگه داشتن دکمه CTRL موقعی که با mouse روی متغیر یا متد میروید به شما اسم کامل آن ها و موقعیت و نوع آن را می گوید. و نیز CTRL و کلیک بر روی متغیر یا متد یا کلید میانبر CTRL + B وقتی روی متد یا متغیر صدا زده , استفاده شود شما را به مکان تعریف آن متغیر یا متد در پروژه می برد.

4 - کلید میانبر CTRL + SPACE به شما لیست پیشنهادی متد ها یا متغر ها را در هنگام تایپ نام متغیر یا متد , میدهد.

 

5 - وقتی PHPSTORM قسمتی از پروژه را خطا تشخیص دهد آن را به صورت underline در می آورد که وقتی در قسمتی Underline نشانگر کیبرد قرار بگیر یا mouse وارد شود یک باکس باز می شود که با کلیک بر روی آن ارور برطرف می شود. و یا می توان از کلید میانبر CTRL + ENTER استفاده کرد.

 

6 - کلید میانبر CTRL + N  و CTRL+SHIFT + N به شما اجازه می دهد که به هر قسمت از هر کلاس یا فایل در پروژه خود وارد شوید.

7 - در قسمت جستجو از شماره خط کد را نیز می توان داد که فایل را پیدا کرده و به خط مورد نظر برود که میتوان از مختصر نام فایل : XX 

استفاده کرد که XX شماره خط می باشد.

8 - کلید میانبر CTRL + SHIFT + A برای جستجو در دستورات خود PHPSTORM IDE می باشد.

 

9 - کلید میانبر ALT + ENTER به شما اجازه می دهد که در قسمتی از کد که به صورت STRING می باشد و از زبان برنامه نویسی دیگری استفاده شده است بتوان با سینتکس آن زبان و پیشنهادات IDE برای آن زبان ادیت کرد.به تصویر زیر دقت کنید که STRING که HTML وارد شده را می توان در قسمت باز شده ادیت کرد.

10 - (Refactoring (renaming  برای اعمال تغییر نام متغیر به تمام جاهایی که از آن متغیر استفاده شده با راست کلیک و انتخاب refactor یا کلید میانبر SHIFT + F6 یا SHIFT_ ALT + CTRL + T برای دیدن منو refactor

11 - با زدن کلید میانبر CTRL + F12 منویی برای شما باز می شود که می توان متد های آن فایل را انتخاب کنید و به آن جا بروید.

 

ادامه ترفند ها و کلید های میانبر در ترفند ها و کلید های میانبر PHPSTORM - قسمت دوم


نوشته شده توسط :

وحید صمدیان وحید صمدیان



پنجشنبه, 16 دی 1395

تعداد بازديد : 14830

برچسب ها : PHP

0.0 ستاره


نا شناس       6 سال پیش

واقعا ممنون عالی بود